ساخت مستند رادیو قرآن مصر 
کد خبر: 4202295
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

ساخت مستند رادیو قرآن مصر 

شبکه الوثاقیة از ساخت مستند «رادیو قرآن کریم از قاهره» به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس رادیو قرآن کریم خبر داد.

ساخت مستند رادیوی قرآن کریم در مصر 

به گزارش ایکنا به نقل از شروق نیوز، شبکه الوثاقیة از ساخت مستند «رادیو قرآن کریم از قاهره» به مناسبت شصتمین سالگرد تأسیس رادیو قرآن مصر خبر داد.

این فیلم مستند که به تاریخچه تأسیس و توسعه رادیو قرآن کریم پرداخته است، به مناسبت شصتمین سالگرد راه‌اندازی یکی از مشهورترین رسانه‌های قرآنی جهان در 25 مارس 1964 نمایش داده می‌شود.

در این فیلم تلاوت‌های کمیاب از قاریان برجسته قرآن کریم و مبتهلان مشهور مصری به نمایش درآمده که در آرشیو این رادیو موجود است. همچنین پشت صحنه و اسرار ویژه هر کدام از این کلیپ‌ها به تصویر کشیده شده است. 

رادیو قرآن کریم مصر یکی از مهم‌ترین ابزارهای قدرت نرم این کشور در سراسر جهان اسلام و همچنین در میان کشورهای عربی به شمار می‌رود و برای چندین دهه کانون انتشار بهترین تلاوت‌ها از مکتب تلاوت مصر بوده است.

شماری از مشهورترین قاریان مصر و جهان اسلام ابتدا از طریق این رادیو در میان مردم و علاقه‌مندان به قرآن کریم معرفی شدند و بسیاری از آن‌ها بعدها نسبت به ضبط کل قرآن برای شماری از رسانه‌های صوتی و تصویری در کشورهای اسلامی و عربی اقدام کردند. این تلاوت‌ها امروز یکی از مهم‌ترین بخش‌های میراث قرآنی این رسانه‌ها به شمار می‌رود.  

بسیاری از مردم جهان از طریق این رادیو تلاوت قاریان مشهور و اسطوره‌های تلاوت جهان را شنیده‌اند. این فیلم همچنین به مرور زندگینامه نسل‌هایی از اهل رسانه می‌پردازد که با تلاش‌های بی وقفه خود در راه‌اندازی و تداوم کار رادیو قرآن کریم مصر نقش داشتند.

انتهای پیام
captcha